Ana içeriğe atla

PROJE ÇALIŞMASI SAYFA 234 LİSE COĞRAFYA 10.SINIF KİTABI

PROJE ÇALIŞMASI SAYFA 234 LİSE COĞRAFYA 10.SINIF KİTABI

Konu: Yaşadığınız alanda daha önce meydana gelmiş bir doğal afet türünün sebeplerini, sonuçları ve korunma önlemlerini tesbit ediniz. Bu afetin fiziki, sosyal, ekonomik ve sağlıkla ilgili sonuçlarını içeren bir araştırma yapınız.

Amaç: Bir doğal afet türü ve bunun bir yönünün hedef alınarak bilgiyi araştırma, yorumlama ve analiz edebilme becerisini kazadırmak. Bilgiyi ve düşünmme sürecini geliştirmek. Yerel ve global ölçekte geçmişte yaşananlar ile mevcut durumu bütünleştirmek. Sonuçta, araştırma ürünlerini sunma yeteneğini geliştirmek.

Yöntem:
Doğal afet türlerinin bir listesini çıkarınız. Bu listeden bir afet türünü seçiniz.

Küçük çalışma grupları oluşturunuz ya da bireysel bir dağılım yapınız.

Çalışma gruplarına araştırma konusunun farklı yönlerini hedef gösteriniz.

Arazi gözlemlerinin yanı sıra, ilgili kamu kurum ve kuruluşlarına, kütüphanelere giderek araştırmalar yapınız.

Fotoğraf çekimi ve afeti yaşayan yerel halk ile görüşmeler yapınız.

Eğer mümkünse İnternet imkanlarını kullanarak Türkiye'de ve Dünya'da daha önce meydana gelmiş benzer afeterin karşılaştırmalı incelemesini yapınız ve yorumlayınız. Elde ettiğiniz sonuçlar ile araştırmanızı geliştiriniz.

Mümkünse toplanan bilgileri coğrafi bilgi sistemleri ile görsel hale getiriniz.

Bu kazanımlara ait ürünleri sergileyiniz.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

DERS DIŞI ETKİNLİK SAYFA 128 DIŞ KUVVETLER KAVRAM HARİTASI LİSE COĞRAFYA 9.SINIF KİTABI

DERS DIŞI ETKİNLİK SAYFA 128 DIŞ KUVVETLER KAVRAM HARİTASI LİSE COĞRAFYA 9.SINIF KİTABI Aşağıdaki kavramları uygun yerlere yazarak kavram haritasını tamamlayınız. Akarsu, dalgalar, rüzgârlar, barkan, kumullar, kaynak, falez, debi, rejim, rejimi düzensizdir, kanyon vadi, dolin, yatık yamaçlı vadi, akarsu yatağı, vadi, karstik şekiller, çentik vadi, boğaz vadi, sarkıt, dikit, polye, uvala.

ETKİNLİK SAYFA 123 LİSE COĞRAFYA 9.SINIF KİTABI

ETKİNLİK SAYFA 123 LİSE COĞRAFYA 9.SINIF KİTABI Sıcaklığın düşük olduğu bölgelerde yağan karlar donarak birikir. Bu karlara toktağan kar (kalıcı kar) denir. Toktağan karın başladığı yüksekliğe toktağan kar sınırı adı verilir. Yandaki şekilde toktağan kar sınırının Ekvator’dan kutuplara doğru değişimi görülmektedir. Buna göre toktağan kar sınırı Ekvator’dan kutuplara doğru nasıl bir değişim göstermektedir? Bu değişimin sebepleri nelerdir? Daimi kar sınırının yükseltisi Ekvatordan kutuplara doğru azalır. Ekvatorda 5500 m olan sınır,  Sınır kutuplarda ve kutplara yakın alanlarda enleme bağlı olarak sıcaklığın azalmasında dolayı deniz seviyesine “0 metreye” yakındır. Bu sınır Enlem ve iklim özelliklerine bağlı olarak değişir. Ekvatordan kutuplara doğru sıcaklığın azalması sonucu daimi kar sınırı aşağı doğru inmektedir.

NEMİN YAĞIŞA DÖNÜŞÜMÜ

NEMİN YAĞIŞA DÖNÜŞÜMÜ KONUYA BAŞLARKEN SAYFA 75 LİSE COĞRAFYA 9.SINIF KİTABI 1.Her ortamda bulunan nem oranı aynı mıdır? Nemin fazla veya az olması ne gibi sonuçlar doğurur? 2.Yaşanılan ortamda ideal nem oranının ne kadar olduğunu araştırıp bu konuda sınıfa bilgi veriniz. Nem : Atmosfer içerisinde bulunan katı, sıvı ve gaz halindeki suyun tamamı atmosferdeki nemi oluşturur. Örneğin bulutlar küçük buz kristallerinden oluşur. Kendisine gelen bütün ışınları yansıttığı için beyaz görünür. En sıcak çöllerde bile bulunan nem kutuplarda da mevcuttur. Fakat miktarlarında önemli farklılıklar vardır. Atmosferdeki nem şu terimlerle ifade edilir: a.Mutlak Nem (var olan nem): 1 m³ havanın içinde o an var olan nem miktarının gram olarak ifadesidir. Nemin kaynağı; okyanuslar, denizler, göller, akarsular, kaynaklar, kar örtüsü, buzullar, nemli toprak ve canlılardır. Temmuz ayında Antalya, Ankara ve Van'da higrometre ile mutlak nem miktarını ölçtüğünüz taktirde hangisinde nem daha fazla olur?