Ana içeriğe atla

ETKİNLİK SAYFA 63 LİSE COĞRAFYA 9.SINIF KİTABI

ETKİNLİK SAYFA 63 LİSE COĞRAFYA 9.SINIF KİTABI
Yandaki grafikte Halifax, Brest, Ulanbatur şehirlerine ait sıcaklık değerleri verilmiştir.
1.Atlasınızdan bu kentlerin yerlerini bulunuz.
Halifax( Kanada- doğu kıyısı), Brest(Fransa batı kıyısı) ,Ulanbator ( Moğolistan)

2.Bu üç kentin sıcaklık değerlerini karşılaştırarak aralarındaki farklılıkların nedenlerini açıklayınız.
Brest şehri sıcaklık değerleri yüksek olan bir şehir. Ayrıca kışları da ılık geçmektedir. Buranın bu şekilde olmasında deniz kıyısında olması ayrıca Golf –Stream sıcak su akıntısının etkisi nedeniyledir.
Halifax ise Brest göre aynı enlemlerde olmasına rağmen ve deniz kıyısında olmasına rağmen Brest şehrine göre daha az sıcaktır. Kışları da ayrıca çok daha soğuktur. Bunun nedeni ise Labrador soğuk su akıntısıdır.
Ulanbator bu şehirlerle yaklaşık aynı enlemlerdedir. Fakat burada yıllık sıcaklık farkları çok fazladır. Yani yazın daha sıcak, kışın ise çok daha soğuktur. Bu da buranın havadaki nem miktarının düşük olmasını gösterir. Bu kent denizden uzaktır. Kara içindedir. Ayrıca yükseltisi oldukça fazladır.( Yaklaşık 2000 m.)



ETKİNLİK SAYFA 63 LİSE COĞRAFYA 9.SINIF KİTABI
Aşağıdaki kentlerin ortalama sıcaklık değerlerini hesaplayarak sıcaklık grafiklerini çiziniz ve yorumlayınız.
Boston (ABD)

AylarOcakŞubatMartNisanMayısHaziranTemmuzAğustosEylülEkimKasımAralık
En düşük-5,8-5,0-0,44,69,915,118,417,813,88,33,5-2,9
En yüksek2,13,17,713,319,334,637,736,633,717,111,34,7
Kopenhag  (DANİMARKA)

AylarOcakŞubatMartNisanMayısHaziranTemmuzAğustosEylülEkimKasımAralık
En düşük-2,0-2,0-1,02,07,011,013,013,010,07,03,0-1,0
En yüksek2,02,05,010,015,019,020,020,017,012,07,04,0
Chirstchuch (YENİ ZELENDA)

AylarOcakŞubatMartNisanMayısHaziranTemmuzAğustosEylülEkimKasımAralık
En düşük12,111,610,36,93,71,00,82,14,36,58,610,8
En yüksek22,321,820,117,414,011,310,712,114,517,119,121,0



ETKİNLİK SAYFA 63 LİSE COĞRAFYA 9.SINIF KİTABI
Aşağıdaki kavram haritasında yer alan boşlukları uygun kelimelerle doldurunuz.
SICAKLIĞIN DAĞILIŞINI ETKİLEYEN FAKTÖRLER

SICAKLIK ETMENLERİ
1)Güneşe Bağlı Faktörler (Dünya’nın Yörüngesinin Etkisi, Güneş Etkisi)
2)Dünyanın Şekli( enlem etkisi )
3)Dünya’nın Günlük Hareketleri
4)Dünya’nın Yıllık Hareketi Ve Eksen Eğikliği (Mevsimlerin etkisi)
5)Yer şekillerinin etkisi
a)Yükselti etkisi
b)Dağ doğrultusunun (vadi ve ovaların uzanışı) etkisi
c)Çanak alanların etkisi
6)Atmosfer’in Nem Derecesi
7)Kara ve Denizlerin Etkisi
8)Bakı Ve Eğim
9)Okyanus Akıntıları
10)Rüzgarın Etkisi
11)Bitki Örtüsünün Etkisi

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

NEMİN YAĞIŞA DÖNÜŞÜMÜ

NEMİN YAĞIŞA DÖNÜŞÜMÜ KONUYA BAŞLARKEN SAYFA 75 LİSE COĞRAFYA 9.SINIF KİTABI 1.Her ortamda bulunan nem oranı aynı mıdır? Nemin fazla veya az olması ne gibi sonuçlar doğurur? 2.Yaşanılan ortamda ideal nem oranının ne kadar olduğunu araştırıp bu konuda sınıfa bilgi veriniz. Nem : Atmosfer içerisinde bulunan katı, sıvı ve gaz halindeki suyun tamamı atmosferdeki nemi oluşturur. Örneğin bulutlar küçük buz kristallerinden oluşur. Kendisine gelen bütün ışınları yansıttığı için beyaz görünür. En sıcak çöllerde bile bulunan nem kutuplarda da mevcuttur. Fakat miktarlarında önemli farklılıklar vardır. Atmosferdeki nem şu terimlerle ifade edilir: a.Mutlak Nem (var olan nem): 1 m³ havanın içinde o an var olan nem miktarının gram olarak ifadesidir. Nemin kaynağı; okyanuslar, denizler, göller, akarsular, kaynaklar, kar örtüsü, buzullar, nemli toprak ve canlılardır. Temmuz ayında Antalya, Ankara ve Van'da higrometre ile mutlak nem miktarını ölçtüğünüz taktirde hangisinde nem daha fazla olur?

PERFORMANS ÖDEVİ SAYFA 98 LİSE COĞRAFYA 10.SINIF KİTABI

PERFORMANS ÖDEVİ SAYFA 98 LİSE COĞRAFYA 10.SINIF KİTABI *Kervansaray nedir? Hangi amaçla kullanılmıştır? Ülkemizde nerelerde kervansaraylar vardır? Araştırınız. Kervansaray: İşlek ticaret yollan üzerinde, kervanların konaklamaları ve her türlü ihtiyaçlarını karşılamaları amacıyla yapılmış büyük hanlardır. Devlet veya hayırsever kişiler tarafından kurulan bu muhkem binalarda kervan ihtiyaçları ücretsiz karşılanırdı. Bunlar, bir şehir içinde olurlarsa, han adını alırdı. Antalya ve Alanya'dan (Alaiyye) başlayıp Isparta, Konya, Aksaray, Kayseri, Sivas, Erzincan ve Erzurum gibi büyük merkezlerden geçerek İran ve Türkistan'a ulaşan doğu-batı istikametindeki yol üzerinde; Konya-Akşehir istikametinden İstanbul'a ve Batı Anadolu vadilerine ulaşan yol üzerinde; Konya, Ankara, Çankırı, Kastamonu, Durağan, Sinop istikametindeki ve Sivas, Tokat, Amasya, Merzifon, Samsun hattıyla Sinop'a ulaşan güney-kuzey ve Elbistan, Malatya, Diyarbakır üzerinden Irak'a giden yollar üzeri

DERS DIŞI ETKİNLİK SAYFA 128 DIŞ KUVVETLER KAVRAM HARİTASI LİSE COĞRAFYA 9.SINIF KİTABI

DERS DIŞI ETKİNLİK SAYFA 128 DIŞ KUVVETLER KAVRAM HARİTASI LİSE COĞRAFYA 9.SINIF KİTABI Aşağıdaki kavramları uygun yerlere yazarak kavram haritasını tamamlayınız. Akarsu, dalgalar, rüzgârlar, barkan, kumullar, kaynak, falez, debi, rejim, rejimi düzensizdir, kanyon vadi, dolin, yatık yamaçlı vadi, akarsu yatağı, vadi, karstik şekiller, çentik vadi, boğaz vadi, sarkıt, dikit, polye, uvala.