Ana içeriğe atla

ETKİNLİK SAYFA 33 LİSE COĞRAFYA 11.SINIF KİTABI

ETKİNLİK SAYFA 33 LİSE COĞRAFYA 11.SINIF KİTABI

Yukarıdaki grafikte Japonya’nın 2005 yılına kadar belirlenmiş ve 2100 yılına kadar tahminî nüfusu verilmiştir. Buradan hareketle aşağıdaki soruları cevaplandırınız.

1.1970 yılında Japonya’nın nüfusu ne kadardır?

90 milyon

2.Hangi yıldan itibaren nüfus artış hızında düşüş eğilimi tahmin edilmektedir? Bu düşüşün ardındaki sebepler hakkında neler söyleyebilirsiniz?

2020 yılından itibaren nüfus artış hızında düşüş eğilimi tahmin edilmektedir.Bu durumun nedeni doğum oranının azalmasıdır.Nüfus artış hızı ve doğum oranının düşmesinin temel nedeni Japonya’nın gelişmiş bir ülke olmasıdır.Gelişmiş ülkelerde doğum oranları ve nüfus artış hızı düşüktür.doğum oranlarının düşük olmasının nedenleri: sanayileşme ve kentleşme,kadının çalışma hayatındaki yerini alması,eğitim düzeyinin artması,refah düzeyinin artması,doğum kontrolü ve evliliklerin geç yaşlarda yapılmasıdır.

3.1920 yılından günümüze kadar olan zaman aralığındaki nüfusun değişimini yorumlayınız.

1920′den itibaren nüfus hızlı bir şekilde artmış,1940-1945 yılları arasındaki 2. Dünya savaşı nedeniyle nüfus azalmış,1980′e kadar nüfus hızlı bir şekilde artmış,1980′den sonra nüfus artmaya devam etmiş fakat nüfus artış hızı iyice azalmıştır.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

NEMİN YAĞIŞA DÖNÜŞÜMÜ

NEMİN YAĞIŞA DÖNÜŞÜMÜ KONUYA BAŞLARKEN SAYFA 75 LİSE COĞRAFYA 9.SINIF KİTABI 1.Her ortamda bulunan nem oranı aynı mıdır? Nemin fazla veya az olması ne gibi sonuçlar doğurur? 2.Yaşanılan ortamda ideal nem oranının ne kadar olduğunu araştırıp bu konuda sınıfa bilgi veriniz. Nem : Atmosfer içerisinde bulunan katı, sıvı ve gaz halindeki suyun tamamı atmosferdeki nemi oluşturur. Örneğin bulutlar küçük buz kristallerinden oluşur. Kendisine gelen bütün ışınları yansıttığı için beyaz görünür. En sıcak çöllerde bile bulunan nem kutuplarda da mevcuttur. Fakat miktarlarında önemli farklılıklar vardır. Atmosferdeki nem şu terimlerle ifade edilir: a.Mutlak Nem (var olan nem): 1 m³ havanın içinde o an var olan nem miktarının gram olarak ifadesidir. Nemin kaynağı; okyanuslar, denizler, göller, akarsular, kaynaklar, kar örtüsü, buzullar, nemli toprak ve canlılardır. Temmuz ayında Antalya, Ankara ve Van'da higrometre ile mutlak nem miktarını ölçtüğünüz taktirde hangisinde nem daha fazla olur?

PERFORMANS ÖDEVİ SAYFA 98 LİSE COĞRAFYA 10.SINIF KİTABI

PERFORMANS ÖDEVİ SAYFA 98 LİSE COĞRAFYA 10.SINIF KİTABI *Kervansaray nedir? Hangi amaçla kullanılmıştır? Ülkemizde nerelerde kervansaraylar vardır? Araştırınız. Kervansaray: İşlek ticaret yollan üzerinde, kervanların konaklamaları ve her türlü ihtiyaçlarını karşılamaları amacıyla yapılmış büyük hanlardır. Devlet veya hayırsever kişiler tarafından kurulan bu muhkem binalarda kervan ihtiyaçları ücretsiz karşılanırdı. Bunlar, bir şehir içinde olurlarsa, han adını alırdı. Antalya ve Alanya'dan (Alaiyye) başlayıp Isparta, Konya, Aksaray, Kayseri, Sivas, Erzincan ve Erzurum gibi büyük merkezlerden geçerek İran ve Türkistan'a ulaşan doğu-batı istikametindeki yol üzerinde; Konya-Akşehir istikametinden İstanbul'a ve Batı Anadolu vadilerine ulaşan yol üzerinde; Konya, Ankara, Çankırı, Kastamonu, Durağan, Sinop istikametindeki ve Sivas, Tokat, Amasya, Merzifon, Samsun hattıyla Sinop'a ulaşan güney-kuzey ve Elbistan, Malatya, Diyarbakır üzerinden Irak'a giden yollar üzeri

DERS DIŞI ETKİNLİK SAYFA 128 DIŞ KUVVETLER KAVRAM HARİTASI LİSE COĞRAFYA 9.SINIF KİTABI

DERS DIŞI ETKİNLİK SAYFA 128 DIŞ KUVVETLER KAVRAM HARİTASI LİSE COĞRAFYA 9.SINIF KİTABI Aşağıdaki kavramları uygun yerlere yazarak kavram haritasını tamamlayınız. Akarsu, dalgalar, rüzgârlar, barkan, kumullar, kaynak, falez, debi, rejim, rejimi düzensizdir, kanyon vadi, dolin, yatık yamaçlı vadi, akarsu yatağı, vadi, karstik şekiller, çentik vadi, boğaz vadi, sarkıt, dikit, polye, uvala.