Ana içeriğe atla

Etkinlik SAYFA 162 LİSE COĞRAFYA 10.SINIF KİTABI

Etkinlik SAYFA 162 LİSE COĞRAFYA 10.SINIF KİTABI

Yanda verilen Türkiye’nin nüfus piramidini inceleyerek aşağıdaki soruları cevaplayınız.
* Piramidin geniş tabanlı bir üçgene benzemesinin nedenleri nelerdir?
ÜLKEMİZDE DOĞUM ORANLARININ FAZLA OLMASI
ÜLKEMİZİN GENÇ NÜFUSUNUN FAZLA OLDUĞUNU GÖSTERİR.

* Hangi yaş grubu daha fazladır?

GENEL OLARAK GENÇ NÜFUS ORANI FAZLADIR. NÜFUSUMUZUN %50'YE YAKININI 25 YAŞ ALTI NÜFUSUMUZ OLUŞTURMAKTADIR.

*Genç nüfus (15-35) miktarı yaklaşık ne kadardır?

35 MİLYON KİŞİ CİVARINDADIR.

*Tabanının giderek daralmasından nasıl bir sonuç çıkarabiliriz?

TABANIN GİDEREK DARALMASINDAN DOĞUM ORANLARININ AZALDIĞI SONUÇUNU ÇIKARTABİLİRİZ.

*Nüfusun yaş yapısına bakarak olumlu ve olumsuz yönlerini belirtiniz.

ÇOCUK VE GENÇ NÜFUS ORANIMIZ YÜKSEKTİR. BU DURUMUN OLUMLU SONUÇLARI;
BAĞIMLI NÜFUS ORANININ FAZLA OLMASINA
DEMOGRAFİK YATIRIMLARIN ARTMASINA
ÜLKE KALKINMASINA DAHA AZ KAYNAK AYRILABİLMESİNE
GÖÇ HAREKETLERİ VE KONUT YETERSİZLİĞİNE
İŞSİZLİĞİN FAZLA OLMASINA NEDEN OLMAKTADIR.

OLUMLU SONUÇ OLARAK;
ÜLKEMİZİN GENÇ,DİNAMİK VE EĞİTİLEBİLİR BİR NÜFUSA SAHİP OLMASI
ÇALIŞACAK, ÜRETECEK VE TÜKETECEK İNSAN SAYISININ FAZLA OLMASI
ÜLKEMİZİN ASKERİ GÜCÜNÜN YÜKSEK OLMASIDIR.

*Nüfus piramidine bakarak ülkemiz nüfus özelliklerine göre hangi ülke grubuna girdiğini söyleyiniz.

PİRAMİDİN TABANIN GENİŞ OLMASI NEDENİYLE GELİŞMEKTE OLAN ÜLKELER GRUBUNA GİRMEKTEYİZ.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

DERS DIŞI ETKİNLİK SAYFA 128 DIŞ KUVVETLER KAVRAM HARİTASI LİSE COĞRAFYA 9.SINIF KİTABI

DERS DIŞI ETKİNLİK SAYFA 128 DIŞ KUVVETLER KAVRAM HARİTASI LİSE COĞRAFYA 9.SINIF KİTABI Aşağıdaki kavramları uygun yerlere yazarak kavram haritasını tamamlayınız. Akarsu, dalgalar, rüzgârlar, barkan, kumullar, kaynak, falez, debi, rejim, rejimi düzensizdir, kanyon vadi, dolin, yatık yamaçlı vadi, akarsu yatağı, vadi, karstik şekiller, çentik vadi, boğaz vadi, sarkıt, dikit, polye, uvala.

ETKİNLİK SAYFA 123 LİSE COĞRAFYA 9.SINIF KİTABI

ETKİNLİK SAYFA 123 LİSE COĞRAFYA 9.SINIF KİTABI Sıcaklığın düşük olduğu bölgelerde yağan karlar donarak birikir. Bu karlara toktağan kar (kalıcı kar) denir. Toktağan karın başladığı yüksekliğe toktağan kar sınırı adı verilir. Yandaki şekilde toktağan kar sınırının Ekvator’dan kutuplara doğru değişimi görülmektedir. Buna göre toktağan kar sınırı Ekvator’dan kutuplara doğru nasıl bir değişim göstermektedir? Bu değişimin sebepleri nelerdir? Daimi kar sınırının yükseltisi Ekvatordan kutuplara doğru azalır. Ekvatorda 5500 m olan sınır,  Sınır kutuplarda ve kutplara yakın alanlarda enleme bağlı olarak sıcaklığın azalmasında dolayı deniz seviyesine “0 metreye” yakındır. Bu sınır Enlem ve iklim özelliklerine bağlı olarak değişir. Ekvatordan kutuplara doğru sıcaklığın azalması sonucu daimi kar sınırı aşağı doğru inmektedir.

Türkiye’nin Dağları ETKİNLİK SAYFA 158 LİSE COĞRAFYA 9.SINIF KİTABI

Türkiye’nin Dağları ETKİNLİK SAYFA 158 LİSE COĞRAFYA 9.SINIF KİTABI Tabloda yer alan dağları Türkiye fiziki haritasından yararlanarak aşağıdaki haritaya yerleştiriniz. Kuzey Anadolu Dağları Yıldız Bolu Ilgaz Küre Köroğlu Canik Giresun Rize Kaçkar Yalnızçam Mescit Çimen Kop Güney Anadolu Dağları Akdağlar Bey Dağları Geyik Bolkar Aladağlar Tahtalı Binboğa Nur Karacadağ Doğu Anadolu Dağları Mercan Karasu-Aras Şerafettin İhtiyarşahap Nemrut Süphan Tendürek Ağrı Batı Anadolu Dağları Koru Işıklar Uludağ Murat Kaz Madra Yunt Aydın Menteşe İç Anadolu Dağları Sündiken Emir Sultan Hınzır Tecer Elmadağ Karadağ Karacadağ Hasandağ Melendiz Erciyes Dağı