Ana içeriğe atla

Etkinlik SAYFA 162 LİSE COĞRAFYA 10.SINIF KİTABI

Etkinlik SAYFA 162 LİSE COĞRAFYA 10.SINIF KİTABI

Yanda verilen Türkiye’nin nüfus piramidini inceleyerek aşağıdaki soruları cevaplayınız.
* Piramidin geniş tabanlı bir üçgene benzemesinin nedenleri nelerdir?
ÜLKEMİZDE DOĞUM ORANLARININ FAZLA OLMASI
ÜLKEMİZİN GENÇ NÜFUSUNUN FAZLA OLDUĞUNU GÖSTERİR.

* Hangi yaş grubu daha fazladır?

GENEL OLARAK GENÇ NÜFUS ORANI FAZLADIR. NÜFUSUMUZUN %50'YE YAKININI 25 YAŞ ALTI NÜFUSUMUZ OLUŞTURMAKTADIR.

*Genç nüfus (15-35) miktarı yaklaşık ne kadardır?

35 MİLYON KİŞİ CİVARINDADIR.

*Tabanının giderek daralmasından nasıl bir sonuç çıkarabiliriz?

TABANIN GİDEREK DARALMASINDAN DOĞUM ORANLARININ AZALDIĞI SONUÇUNU ÇIKARTABİLİRİZ.

*Nüfusun yaş yapısına bakarak olumlu ve olumsuz yönlerini belirtiniz.

ÇOCUK VE GENÇ NÜFUS ORANIMIZ YÜKSEKTİR. BU DURUMUN OLUMLU SONUÇLARI;
BAĞIMLI NÜFUS ORANININ FAZLA OLMASINA
DEMOGRAFİK YATIRIMLARIN ARTMASINA
ÜLKE KALKINMASINA DAHA AZ KAYNAK AYRILABİLMESİNE
GÖÇ HAREKETLERİ VE KONUT YETERSİZLİĞİNE
İŞSİZLİĞİN FAZLA OLMASINA NEDEN OLMAKTADIR.

OLUMLU SONUÇ OLARAK;
ÜLKEMİZİN GENÇ,DİNAMİK VE EĞİTİLEBİLİR BİR NÜFUSA SAHİP OLMASI
ÇALIŞACAK, ÜRETECEK VE TÜKETECEK İNSAN SAYISININ FAZLA OLMASI
ÜLKEMİZİN ASKERİ GÜCÜNÜN YÜKSEK OLMASIDIR.

*Nüfus piramidine bakarak ülkemiz nüfus özelliklerine göre hangi ülke grubuna girdiğini söyleyiniz.

PİRAMİDİN TABANIN GENİŞ OLMASI NEDENİYLE GELİŞMEKTE OLAN ÜLKELER GRUBUNA GİRMEKTEYİZ.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

NEMİN YAĞIŞA DÖNÜŞÜMÜ

NEMİN YAĞIŞA DÖNÜŞÜMÜ KONUYA BAŞLARKEN SAYFA 75 LİSE COĞRAFYA 9.SINIF KİTABI 1.Her ortamda bulunan nem oranı aynı mıdır? Nemin fazla veya az olması ne gibi sonuçlar doğurur? 2.Yaşanılan ortamda ideal nem oranının ne kadar olduğunu araştırıp bu konuda sınıfa bilgi veriniz. Nem : Atmosfer içerisinde bulunan katı, sıvı ve gaz halindeki suyun tamamı atmosferdeki nemi oluşturur. Örneğin bulutlar küçük buz kristallerinden oluşur. Kendisine gelen bütün ışınları yansıttığı için beyaz görünür. En sıcak çöllerde bile bulunan nem kutuplarda da mevcuttur. Fakat miktarlarında önemli farklılıklar vardır. Atmosferdeki nem şu terimlerle ifade edilir: a.Mutlak Nem (var olan nem): 1 m³ havanın içinde o an var olan nem miktarının gram olarak ifadesidir. Nemin kaynağı; okyanuslar, denizler, göller, akarsular, kaynaklar, kar örtüsü, buzullar, nemli toprak ve canlılardır. Temmuz ayında Antalya, Ankara ve Van'da higrometre ile mutlak nem miktarını ölçtüğünüz taktirde hangisinde nem daha fazla olur?

PERFORMANS ÖDEVİ SAYFA 98 LİSE COĞRAFYA 10.SINIF KİTABI

PERFORMANS ÖDEVİ SAYFA 98 LİSE COĞRAFYA 10.SINIF KİTABI *Kervansaray nedir? Hangi amaçla kullanılmıştır? Ülkemizde nerelerde kervansaraylar vardır? Araştırınız. Kervansaray: İşlek ticaret yollan üzerinde, kervanların konaklamaları ve her türlü ihtiyaçlarını karşılamaları amacıyla yapılmış büyük hanlardır. Devlet veya hayırsever kişiler tarafından kurulan bu muhkem binalarda kervan ihtiyaçları ücretsiz karşılanırdı. Bunlar, bir şehir içinde olurlarsa, han adını alırdı. Antalya ve Alanya'dan (Alaiyye) başlayıp Isparta, Konya, Aksaray, Kayseri, Sivas, Erzincan ve Erzurum gibi büyük merkezlerden geçerek İran ve Türkistan'a ulaşan doğu-batı istikametindeki yol üzerinde; Konya-Akşehir istikametinden İstanbul'a ve Batı Anadolu vadilerine ulaşan yol üzerinde; Konya, Ankara, Çankırı, Kastamonu, Durağan, Sinop istikametindeki ve Sivas, Tokat, Amasya, Merzifon, Samsun hattıyla Sinop'a ulaşan güney-kuzey ve Elbistan, Malatya, Diyarbakır üzerinden Irak'a giden yollar üzeri

DERS DIŞI ETKİNLİK SAYFA 128 DIŞ KUVVETLER KAVRAM HARİTASI LİSE COĞRAFYA 9.SINIF KİTABI

DERS DIŞI ETKİNLİK SAYFA 128 DIŞ KUVVETLER KAVRAM HARİTASI LİSE COĞRAFYA 9.SINIF KİTABI Aşağıdaki kavramları uygun yerlere yazarak kavram haritasını tamamlayınız. Akarsu, dalgalar, rüzgârlar, barkan, kumullar, kaynak, falez, debi, rejim, rejimi düzensizdir, kanyon vadi, dolin, yatık yamaçlı vadi, akarsu yatağı, vadi, karstik şekiller, çentik vadi, boğaz vadi, sarkıt, dikit, polye, uvala.