Ana içeriğe atla

ETKİNLİK SAYFA 15 LİSE COĞRAFYA 11.SINIF KİTABI

ETKİNLİK SAYFA 15 LİSE COĞRAFYA 11.SINIF KİTABI
Malzemeler :
Ressam çamuru ya da plastik dağ modeli kapaklı plastik kutu, tabak, lamba, su, parçalanmış buz
Bu etkinliği 4-5 kişilik gruplara ayrılarak aşağıdaki yönlendirmeler doğrultusunda bir sunum hâline getiriniz ya da uygun laboratuvar ortamınız varsa boş bir akvaryum içinde sınıfta gerçekleştiriniz (Etkinliğin yapılabilmesi için en az 50 dakika süre gerekmektedir. Deney sabit bir yerde uygulanıp deney süresi boyunca aşamalar izlenebilir).

1.Hamuru kullanarak bir dağ oluşturunuz.
2.Dağı kapaklı plastik kutunun içine, okyanusun olacağı yere, tabanı aşağı gelecek şekilde yerleştiriniz.
3.Dağın 1/4' üne kadar okyanus tabanını suyla doldurunuz.
4.Plastik kutunun kapağını kapatınız.
5.Tabağı dağın üzerine gelecek şekilde kapağın üstüne yerleştiriniz.
6.Tabağın içine parçalanmış buzları yerleştiriniz.
7.Lambayı buz parçacıklarından uzağa, suyun yüzeyini aydınlatacak şekilde kutunun üzerine yerleştiriniz.
Bu etkinliği yaptıktan sonra aşağıdaki soruları cevaplandırınız.
1.Enerji kaynağı nedir ve neyi temsil etmektedir?
2.Etkinliğin hangi aşamasında buharlaşma ile karşılaşılmıştır?
3.Suyun yoğuşması hangi aşamada, nasıl gerçekleşmiştir?
4.Su döngüsünün hangi aşamaları bu etkinlikte gösterilememiştir?
5.Bu etkinlikte terlemeyi nasıl gösterebiliriz?
6.Yoğuşma buz olmadan gerçekleşebilir miydi? Buz, bu durumu nasıl etkilemiştir?

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

DERS DIŞI ETKİNLİK SAYFA 128 DIŞ KUVVETLER KAVRAM HARİTASI LİSE COĞRAFYA 9.SINIF KİTABI

DERS DIŞI ETKİNLİK SAYFA 128 DIŞ KUVVETLER KAVRAM HARİTASI LİSE COĞRAFYA 9.SINIF KİTABI Aşağıdaki kavramları uygun yerlere yazarak kavram haritasını tamamlayınız. Akarsu, dalgalar, rüzgârlar, barkan, kumullar, kaynak, falez, debi, rejim, rejimi düzensizdir, kanyon vadi, dolin, yatık yamaçlı vadi, akarsu yatağı, vadi, karstik şekiller, çentik vadi, boğaz vadi, sarkıt, dikit, polye, uvala.

ETKİNLİK SAYFA 123 LİSE COĞRAFYA 9.SINIF KİTABI

ETKİNLİK SAYFA 123 LİSE COĞRAFYA 9.SINIF KİTABI Sıcaklığın düşük olduğu bölgelerde yağan karlar donarak birikir. Bu karlara toktağan kar (kalıcı kar) denir. Toktağan karın başladığı yüksekliğe toktağan kar sınırı adı verilir. Yandaki şekilde toktağan kar sınırının Ekvator’dan kutuplara doğru değişimi görülmektedir. Buna göre toktağan kar sınırı Ekvator’dan kutuplara doğru nasıl bir değişim göstermektedir? Bu değişimin sebepleri nelerdir? Daimi kar sınırının yükseltisi Ekvatordan kutuplara doğru azalır. Ekvatorda 5500 m olan sınır,  Sınır kutuplarda ve kutplara yakın alanlarda enleme bağlı olarak sıcaklığın azalmasında dolayı deniz seviyesine “0 metreye” yakındır. Bu sınır Enlem ve iklim özelliklerine bağlı olarak değişir. Ekvatordan kutuplara doğru sıcaklığın azalması sonucu daimi kar sınırı aşağı doğru inmektedir.

NEMİN YAĞIŞA DÖNÜŞÜMÜ

NEMİN YAĞIŞA DÖNÜŞÜMÜ KONUYA BAŞLARKEN SAYFA 75 LİSE COĞRAFYA 9.SINIF KİTABI 1.Her ortamda bulunan nem oranı aynı mıdır? Nemin fazla veya az olması ne gibi sonuçlar doğurur? 2.Yaşanılan ortamda ideal nem oranının ne kadar olduğunu araştırıp bu konuda sınıfa bilgi veriniz. Nem : Atmosfer içerisinde bulunan katı, sıvı ve gaz halindeki suyun tamamı atmosferdeki nemi oluşturur. Örneğin bulutlar küçük buz kristallerinden oluşur. Kendisine gelen bütün ışınları yansıttığı için beyaz görünür. En sıcak çöllerde bile bulunan nem kutuplarda da mevcuttur. Fakat miktarlarında önemli farklılıklar vardır. Atmosferdeki nem şu terimlerle ifade edilir: a.Mutlak Nem (var olan nem): 1 m³ havanın içinde o an var olan nem miktarının gram olarak ifadesidir. Nemin kaynağı; okyanuslar, denizler, göller, akarsular, kaynaklar, kar örtüsü, buzullar, nemli toprak ve canlılardır. Temmuz ayında Antalya, Ankara ve Van'da higrometre ile mutlak nem miktarını ölçtüğünüz taktirde hangisinde nem daha fazla olur?