Ana içeriğe atla

DEPREMLER KONUYA BAŞLARKEN SAYFA 109 LİSE COĞRAFYA 9.SINIF KİTABI

DEPREMLER KONUYA BAŞLARKEN SAYFA 109 LİSE COĞRAFYA 9.SINIF KİTABI

İnsanlığın varoluşundan bu yana depremler en önemli doğal olaylardan biri olmuştur. İnsanlar ilk önceleri depremlerin oluş nedenlerini değişik şekillerde açıklamaya çalışmışlardır. Örneğin, sık sık deprem olan Japonya'da, Dünya kurulurken toprağın içinde kalan bir balığın dışarı çıkmak için yaptığı çırpınmaların depremleri oluşturduğuna inanılmıştır. Yeni Zelanda'nın ilkel kavimlerinin inançlarına göre deprem, deprem yaratan bir tanrının arzusuna bağlı olarak oluşmaktaydı. Ancak 18. yüzyılın sonlarına doğru bu görüşler etkisini yitirmiş ve depremlerin nedenleri bilimsel yöntemlerle açıklanmaya başlanmıştır.
Yaşadığınız bölgede şimdiye kadar olan depremleri araştırınız. Araştırmanızın sonucunu sınıfa sununuz.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

ETKİNLİK SAYFA 66 LİSE COĞRAFYA 9.SINIF KİTABI

Sürekli Basınç Kuşakları ETKİNLİK SAYFA 66 LİSE COĞRAFYA 9.SINIF KİTABI Aşağıdaki haritada sürekli basınç merkezleri farklı renklerle verilmiştir. Aşağıdaki bilgilerden yararlanarak basınç merkezlerinin isimlerini harita üzerine yazınız. Dünya sürekli basınç dağılış haritası Termik ( Isıl ) Alçak Basınç Kuşağı Ekvator ve çevresi, güneş ışınlarını dik ve dike yakın açılarla aldığından yıl boyunca sıcaktır. Isınan havanın genleşip yükselmesine bağlı olarak sürekli termik alçak basınç kuşağı oluşmuştur. Termik  Yüksek Basınç Kuşağı Kutuplar çevresi, güneş ışınlarını dar açılarla aldığından buralarda sürekli soğuk hava etkilidir. Soğuyan havanın ağırlaşarak alçalması nedeniyle buralarda sürekli termik yüksek basınç kuşağı oluşmuştur. Dinamik Yüksek Basınç Merkezi Dünya'nın kendi ekseni etrafındaki dönüşünün rüzgârlar üzerinde meydana getirdiği sapma etkisiyle 30° enlemleri çevresinde oluşan basınç merkezidir. Bu merkez Kuzey Yarım Küre’de yaz aylarında kuzeye, kış aylarında güne...

NEMİN YAĞIŞA DÖNÜŞÜMÜ

NEMİN YAĞIŞA DÖNÜŞÜMÜ KONUYA BAŞLARKEN SAYFA 75 LİSE COĞRAFYA 9.SINIF KİTABI 1.Her ortamda bulunan nem oranı aynı mıdır? Nemin fazla veya az olması ne gibi sonuçlar doğurur? 2.Yaşanılan ortamda ideal nem oranının ne kadar olduğunu araştırıp bu konuda sınıfa bilgi veriniz. Nem : Atmosfer içerisinde bulunan katı, sıvı ve gaz halindeki suyun tamamı atmosferdeki nemi oluşturur. Örneğin bulutlar küçük buz kristallerinden oluşur. Kendisine gelen bütün ışınları yansıttığı için beyaz görünür. En sıcak çöllerde bile bulunan nem kutuplarda da mevcuttur. Fakat miktarlarında önemli farklılıklar vardır. Atmosferdeki nem şu terimlerle ifade edilir: a.Mutlak Nem (var olan nem): 1 m³ havanın içinde o an var olan nem miktarının gram olarak ifadesidir. Nemin kaynağı; okyanuslar, denizler, göller, akarsular, kaynaklar, kar örtüsü, buzullar, nemli toprak ve canlılardır. Temmuz ayında Antalya, Ankara ve Van'da higrometre ile mutlak nem miktarını ölçtüğünüz taktirde hangisinde nem daha fazla olur? ...

TÜRKİYE'DE TOPRAK TİPLERİ VE TOPRAK KULLANIMI

TÜRKİYE'DE TOPRAK TİPLERİ VE TOPRAK Hazırlık Çalışmaları SAYFA 110 LİSE COĞRAFYA 10.SINIF KİTABI 1.Çevrenizdeki topraklar hangi amaçla kullanılıyor? Bu kullanımda neler etkili olmuştur? 2.Evinizdeki eşyalardan hangilerinin ham maddesi topraktır? Listeleyiniz. ETKİNLİK SAYFA 110 LİSE COĞRAFYA 10.SINIF KİTABI Kitabınızdaki Türkiye Toprak Haritası’nı inceleyerek soruları cevaplandırınız. *Kahverengi Orman topraklarının Karadeniz kıyılarında yaygın olmasının nedenlerini açıklayınız. Bölgede etkili olan Karadeniz iklimi - Okyanusal iklim ve buna bağlı olarak oluşan gür orman örtüsünün varlığı dır. *Terra-Rossa topraklarının Akdeniz ve Ege kıyılarında yaygın olmasının nedenini belirtiniz. Bölgede etkili olan Akdeniz iklimi ve ana kayanın kireçtaşlarından oluşması dır. *Kahverengi ve Kestane renkli bozkır topraklarının iç bölgelerde yaygın olmasının nedenini söyleyiniz. Karasal iklim ve buna bağlı bozkırların varlığı iç bölgelerde bu toprakların yaygın olmasının temel sebebidir.Ya...