Ana içeriğe atla

Proje Çalışması SAYFA 167 LİSE COĞRAFYA 10.SINIF KİTABI

Proje Çalışması SAYFA 167 LİSE COĞRAFYA 10.SINIF KİTABI

Konu: Nüfus sayımı
Amaç: Nüfus yapısını kavramak
Çevrenizden 15 aile seçerek mini ölçekli bir nüfus sayımı yapınız. Bu sayımı aşağıdaki aşamaları
takip ederek tamamlayınız.
Süre: 2 hafta
NOT: Sayım formu
Adı-soyadı:
Cinsiyeti : Doğum tarihi:
Çalıştığı sektör: ( ) Tarım, ( ) sanayi, ( ) hizmet
Eğitim durumu: ( ) Okuryazar değil, ( ) okuryazar, ( ) ilköğretim, ( ) lise, ( ) üniversite
sayım yılı içinde doğanlar: ölenler:
l.Aşama: Nüfus sayımının yapılması.
ll.Aşama: Verilerin tablo hâline getirilmesi.
III.Aşama: Tablolardaki verilerle grafik ve piramit oluşturulması.
IV.Aşama: Sonuçların değerlendirilmesi.
0-4 yaşları arasındaki kişi sayısı, 5-9 yaşları arasındaki kişi sayısı, 10-14 yaşları arasındaki kişi sayısı, 65 ve üzerindeki kişi sayısı şeklinde beşerli yaş grupları oluşturunuz. Bütün bu yaş grupları arasındaki kişi sayısını tespit edip bir nüfus piramidi oluşturunuz.
1.Hangi yaş grubundaki nüfus fazladır? Bu yaş grubunun neden fazla olduğunu açıklayınız.
2.0-14 yaş arasındakiler çocuk, 15-64 grubundakiler çalışabilir nüfus, 65 yaş ve üzerindekiler ise
yaşlı nüfus olarak sınıflandırarak yaş gruplarını dairesel grafikle gösteriniz.
3.Eğitim durumlarını (okuryazar olmayan, sadece okuryazar olan, ilköğretim mezunu, lise mezu
nu, üniversite mezunu) önce tablo hâline getiriniz. Sonra bu oranları dairesel grafik şeklinde
gösteriniz.
4.Çalışılan sektörler: Sanayi, hizmet ve tarım alanlarında çalışanları tespit ederek tablo oluşturu
nuz ve bu oranları dairesel grafik şeklinde gösteriniz.
5.Hangi sektörde çalışanların sayısı daha fazladır?
6.Cinsiyet durumunu gösteren bir grafik çiziniz ve cinsiyetler arasında bir dengesizlik varsa bu
nun nedenini açıklayınız.
7.Önümüzdeki yıl anaokulu, ilköğretim ve liseye başlayacakların sayısını bir tabloda gösteriniz.
8.Çıkardığınız sonuçları ve nedenlerini arkadaşlarınızla tartışınız.
9.Çıkardığınız sonuçlar doğrultusunda nüfus özellikleri ile ilgili bir metin yazınız.
Sayım yaptığınız yıldaki doğum ve ölüm sayılarının beş yıl süre ile aynı seviyede seyrettiğini, bu sayımı 70 milyon nüfusu kapsayacak şekilde yaptığınızı düşünerek beş yıl sonra olabilecek değişiklikleri yukarıdaki sorulardan da hareketle arkadaşlarınızla tartışınız.
Çalışmanızı sayfa 238'deki örnek proje çalışmasına göre hazırlayınız.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

DERS DIŞI ETKİNLİK SAYFA 128 DIŞ KUVVETLER KAVRAM HARİTASI LİSE COĞRAFYA 9.SINIF KİTABI

DERS DIŞI ETKİNLİK SAYFA 128 DIŞ KUVVETLER KAVRAM HARİTASI LİSE COĞRAFYA 9.SINIF KİTABI Aşağıdaki kavramları uygun yerlere yazarak kavram haritasını tamamlayınız. Akarsu, dalgalar, rüzgârlar, barkan, kumullar, kaynak, falez, debi, rejim, rejimi düzensizdir, kanyon vadi, dolin, yatık yamaçlı vadi, akarsu yatağı, vadi, karstik şekiller, çentik vadi, boğaz vadi, sarkıt, dikit, polye, uvala.

ETKİNLİK SAYFA 123 LİSE COĞRAFYA 9.SINIF KİTABI

ETKİNLİK SAYFA 123 LİSE COĞRAFYA 9.SINIF KİTABI Sıcaklığın düşük olduğu bölgelerde yağan karlar donarak birikir. Bu karlara toktağan kar (kalıcı kar) denir. Toktağan karın başladığı yüksekliğe toktağan kar sınırı adı verilir. Yandaki şekilde toktağan kar sınırının Ekvator’dan kutuplara doğru değişimi görülmektedir. Buna göre toktağan kar sınırı Ekvator’dan kutuplara doğru nasıl bir değişim göstermektedir? Bu değişimin sebepleri nelerdir? Daimi kar sınırının yükseltisi Ekvatordan kutuplara doğru azalır. Ekvatorda 5500 m olan sınır,  Sınır kutuplarda ve kutplara yakın alanlarda enleme bağlı olarak sıcaklığın azalmasında dolayı deniz seviyesine “0 metreye” yakındır. Bu sınır Enlem ve iklim özelliklerine bağlı olarak değişir. Ekvatordan kutuplara doğru sıcaklığın azalması sonucu daimi kar sınırı aşağı doğru inmektedir.

NEMİN YAĞIŞA DÖNÜŞÜMÜ

NEMİN YAĞIŞA DÖNÜŞÜMÜ KONUYA BAŞLARKEN SAYFA 75 LİSE COĞRAFYA 9.SINIF KİTABI 1.Her ortamda bulunan nem oranı aynı mıdır? Nemin fazla veya az olması ne gibi sonuçlar doğurur? 2.Yaşanılan ortamda ideal nem oranının ne kadar olduğunu araştırıp bu konuda sınıfa bilgi veriniz. Nem : Atmosfer içerisinde bulunan katı, sıvı ve gaz halindeki suyun tamamı atmosferdeki nemi oluşturur. Örneğin bulutlar küçük buz kristallerinden oluşur. Kendisine gelen bütün ışınları yansıttığı için beyaz görünür. En sıcak çöllerde bile bulunan nem kutuplarda da mevcuttur. Fakat miktarlarında önemli farklılıklar vardır. Atmosferdeki nem şu terimlerle ifade edilir: a.Mutlak Nem (var olan nem): 1 m³ havanın içinde o an var olan nem miktarının gram olarak ifadesidir. Nemin kaynağı; okyanuslar, denizler, göller, akarsular, kaynaklar, kar örtüsü, buzullar, nemli toprak ve canlılardır. Temmuz ayında Antalya, Ankara ve Van'da higrometre ile mutlak nem miktarını ölçtüğünüz taktirde hangisinde nem daha fazla olur?