Ana içeriğe atla

Performans Ödevi SAYFA 33 LİSE COĞRAFYA 9.SINIF KİTABI

Performans Ödevi SAYFA 33 LİSE COĞRAFYA 9.SINIF KİTABI
Hazırlama süresi: 1 hafta
Performans Ödevi: Sizden İnternet’te CBS uygulaması yapan bir kuruluşun hazırladığı CBS uygulamasını incelemeniz isteniyor.
Çalışmayı yaparken; www.ibb.gov.tr veya http://kentrehberi.ibb.gov.tr adresine girerek İstanbul şehir planını mercek butonunu kullanarak büyütünüz. Bu işlemi birkaç defa devam ettiriniz. Büyüttüğünüz her sayfayı ayrı ayrı kaydediniz. Bu işlemi cadde ve sokakların gösterildiği mahalle planlarını elde edinceye kadar devam ettiriniz. Kayıt işlemini tamamladıktan sonra elde ettiğiniz görüntüleri küçük ölçekten büyük ölçeğe doğru sıralayınız. Planın ölçeği büyüdükçe elde ettiğinin ayrıntıları not ediniz. Uygulama sonunda;
•Planlarda kaç farklı unsur tespit ettiniz?
•Planlarda arasında ne gibi farklılıklar gördünüz?
•Oluşturulmuş olan bu CBS uygulaması günlük hayatımızda ne gibi kolaylıklar sağlar?
•Buna benzer bir uygulama yapma imkanız olursa hangi amaçla nasıl bir uygulama yapardınız?
•Uygulamanızda hangi verileri kullanırsınız?
Çalışmanızı, yukarıdaki soruları cevaplayarak rapor hâline getiriniz ve ürün dosyanıza yerleştiriniz.
Değerlendirme: Çalışmanız, önerilen sitedeki haritaları ayrı ayrı incelemenize, bu haritaları farklı ölçeklere göre kaydedip aralarındaki farkları ifade etmenize ve çalışmayı zamanında teslim etmenize göre değerlendirilecektir.

Öz Değerlendirme Formu
Aşağıda Öz Değerlendirme formu verilmiştir. Performans ödevinizi yaptıktan sonra formda yer alan ifadelerden çalışmanızı en doğru şekilde yansıtan seçeneği işaretleyiniz.

İFADELER-DERECELER
Evet-Kısmen-Hayır
Yönerge doğrultusunda hareket ettim.
Yönergede verilen İnternet adreslerine ulaştım.
Verilen adreslerdeki haritaları ayrı ayrı kaydettim.
Haritalardaki farklılıkları belirledim.
Ölçeğin değişmesiyle haritadaki ayrıntıların da değiştiğini gözlemledim.
Çalışmamı yaparken arkadaşlarımdan yardım aldım.
Yöneltilen soruları eksiksiz cevapladım.
Zamanımı doğru kullandım.
CBS’nin nasıl çalıştığını öğrendim.
CBS’nin hangi kolaylıklar sağladığını öğrendim.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

NEMİN YAĞIŞA DÖNÜŞÜMÜ

NEMİN YAĞIŞA DÖNÜŞÜMÜ KONUYA BAŞLARKEN SAYFA 75 LİSE COĞRAFYA 9.SINIF KİTABI 1.Her ortamda bulunan nem oranı aynı mıdır? Nemin fazla veya az olması ne gibi sonuçlar doğurur? 2.Yaşanılan ortamda ideal nem oranının ne kadar olduğunu araştırıp bu konuda sınıfa bilgi veriniz. Nem : Atmosfer içerisinde bulunan katı, sıvı ve gaz halindeki suyun tamamı atmosferdeki nemi oluşturur. Örneğin bulutlar küçük buz kristallerinden oluşur. Kendisine gelen bütün ışınları yansıttığı için beyaz görünür. En sıcak çöllerde bile bulunan nem kutuplarda da mevcuttur. Fakat miktarlarında önemli farklılıklar vardır. Atmosferdeki nem şu terimlerle ifade edilir: a.Mutlak Nem (var olan nem): 1 m³ havanın içinde o an var olan nem miktarının gram olarak ifadesidir. Nemin kaynağı; okyanuslar, denizler, göller, akarsular, kaynaklar, kar örtüsü, buzullar, nemli toprak ve canlılardır. Temmuz ayında Antalya, Ankara ve Van'da higrometre ile mutlak nem miktarını ölçtüğünüz taktirde hangisinde nem daha fazla olur?

PERFORMANS ÖDEVİ SAYFA 98 LİSE COĞRAFYA 10.SINIF KİTABI

PERFORMANS ÖDEVİ SAYFA 98 LİSE COĞRAFYA 10.SINIF KİTABI *Kervansaray nedir? Hangi amaçla kullanılmıştır? Ülkemizde nerelerde kervansaraylar vardır? Araştırınız. Kervansaray: İşlek ticaret yollan üzerinde, kervanların konaklamaları ve her türlü ihtiyaçlarını karşılamaları amacıyla yapılmış büyük hanlardır. Devlet veya hayırsever kişiler tarafından kurulan bu muhkem binalarda kervan ihtiyaçları ücretsiz karşılanırdı. Bunlar, bir şehir içinde olurlarsa, han adını alırdı. Antalya ve Alanya'dan (Alaiyye) başlayıp Isparta, Konya, Aksaray, Kayseri, Sivas, Erzincan ve Erzurum gibi büyük merkezlerden geçerek İran ve Türkistan'a ulaşan doğu-batı istikametindeki yol üzerinde; Konya-Akşehir istikametinden İstanbul'a ve Batı Anadolu vadilerine ulaşan yol üzerinde; Konya, Ankara, Çankırı, Kastamonu, Durağan, Sinop istikametindeki ve Sivas, Tokat, Amasya, Merzifon, Samsun hattıyla Sinop'a ulaşan güney-kuzey ve Elbistan, Malatya, Diyarbakır üzerinden Irak'a giden yollar üzeri

DERS DIŞI ETKİNLİK SAYFA 128 DIŞ KUVVETLER KAVRAM HARİTASI LİSE COĞRAFYA 9.SINIF KİTABI

DERS DIŞI ETKİNLİK SAYFA 128 DIŞ KUVVETLER KAVRAM HARİTASI LİSE COĞRAFYA 9.SINIF KİTABI Aşağıdaki kavramları uygun yerlere yazarak kavram haritasını tamamlayınız. Akarsu, dalgalar, rüzgârlar, barkan, kumullar, kaynak, falez, debi, rejim, rejimi düzensizdir, kanyon vadi, dolin, yatık yamaçlı vadi, akarsu yatağı, vadi, karstik şekiller, çentik vadi, boğaz vadi, sarkıt, dikit, polye, uvala.