Ana içeriğe atla

ETKİNLİK SAYFA 7 LİSE COĞRAFYA 9.SINIF KİTABI

ETKİNLİK SAYFA 7 LİSE COĞRAFYA 9.SINIF KİTABI
OKUMA METNİ
Coğrafyanın Özü ve Önemi

•İnsanı tanımadan,
•Onun yaşadığı köyün, kasabanın, kentin özelliklerini bilmeden,
•Üzerinde yaşadığı ülkenin, komşularının, topyekûn dünya ülkelerinin coğrafi bakımdan gösterdiği fiziki ve beşerî potansiyeli keşfetmeden,
•Bastığı zeminin yapı ve rölyefini araştırmadan,
•Tabiatın sinesinde gizlediği yer üstü ve yer altı zenginliklerini ve bunlardan nasıl yararlanılacağını tespit etmeden,
•Dünya’ya diğer gezegenlerin doğrudan ve dolaylı etkilerini bilmeden,
•Doğal olayların insanlara, mal ve mülklerine faydalarını arttırmak, zararlarını azaltmak ilkesine sahip olmadan,
•İktisadi, kültürel ve siyasi gelişmeleri takip etmeden,
Yapılacak her türlü plan, proje ve yatırımların önemli ölçüde maddi ve manevi kayıplara sebep olacağı aşikârdır.
İşte coğrafyanın özünde bu temel hedefler, değerlendirmeler ve kısaca “kâinatı tanıma ilkesi” yatmaktadır.
Prof. Dr. Ali SELÇUK BİRİCİK Marmara Coğrafya Dergisi 2.Sayı
Yukarıdaki metni de dikkate alarak bilgileriniz ışığında, aşağıda bulunan boşluklara, coğrafya biliminin ilgilendiği konuları yazınız.

YER'İN ŞEKLİ VE HAREKETLERİ
YERYÜZÜ ŞEKİLLERİ
NÜFUS
YERLEŞME
EKONOMİK FAALİYETLER
BİTKİ ÖRTÜSÜ
ÜLKELER
İKLİM
SU KAYNAKLARI
JEOPOLİTİK
DOĞAL AFETLER
TOPRAK
SU KAYNAKLARI

Yorumlar

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

NEMİN YAĞIŞA DÖNÜŞÜMÜ

NEMİN YAĞIŞA DÖNÜŞÜMÜ KONUYA BAŞLARKEN SAYFA 75 LİSE COĞRAFYA 9.SINIF KİTABI 1.Her ortamda bulunan nem oranı aynı mıdır? Nemin fazla veya az olması ne gibi sonuçlar doğurur? 2.Yaşanılan ortamda ideal nem oranının ne kadar olduğunu araştırıp bu konuda sınıfa bilgi veriniz. Nem : Atmosfer içerisinde bulunan katı, sıvı ve gaz halindeki suyun tamamı atmosferdeki nemi oluşturur. Örneğin bulutlar küçük buz kristallerinden oluşur. Kendisine gelen bütün ışınları yansıttığı için beyaz görünür. En sıcak çöllerde bile bulunan nem kutuplarda da mevcuttur. Fakat miktarlarında önemli farklılıklar vardır. Atmosferdeki nem şu terimlerle ifade edilir: a.Mutlak Nem (var olan nem): 1 m³ havanın içinde o an var olan nem miktarının gram olarak ifadesidir. Nemin kaynağı; okyanuslar, denizler, göller, akarsular, kaynaklar, kar örtüsü, buzullar, nemli toprak ve canlılardır. Temmuz ayında Antalya, Ankara ve Van'da higrometre ile mutlak nem miktarını ölçtüğünüz taktirde hangisinde nem daha fazla olur?

PERFORMANS ÖDEVİ SAYFA 98 LİSE COĞRAFYA 10.SINIF KİTABI

PERFORMANS ÖDEVİ SAYFA 98 LİSE COĞRAFYA 10.SINIF KİTABI *Kervansaray nedir? Hangi amaçla kullanılmıştır? Ülkemizde nerelerde kervansaraylar vardır? Araştırınız. Kervansaray: İşlek ticaret yollan üzerinde, kervanların konaklamaları ve her türlü ihtiyaçlarını karşılamaları amacıyla yapılmış büyük hanlardır. Devlet veya hayırsever kişiler tarafından kurulan bu muhkem binalarda kervan ihtiyaçları ücretsiz karşılanırdı. Bunlar, bir şehir içinde olurlarsa, han adını alırdı. Antalya ve Alanya'dan (Alaiyye) başlayıp Isparta, Konya, Aksaray, Kayseri, Sivas, Erzincan ve Erzurum gibi büyük merkezlerden geçerek İran ve Türkistan'a ulaşan doğu-batı istikametindeki yol üzerinde; Konya-Akşehir istikametinden İstanbul'a ve Batı Anadolu vadilerine ulaşan yol üzerinde; Konya, Ankara, Çankırı, Kastamonu, Durağan, Sinop istikametindeki ve Sivas, Tokat, Amasya, Merzifon, Samsun hattıyla Sinop'a ulaşan güney-kuzey ve Elbistan, Malatya, Diyarbakır üzerinden Irak'a giden yollar üzeri

DERS DIŞI ETKİNLİK SAYFA 128 DIŞ KUVVETLER KAVRAM HARİTASI LİSE COĞRAFYA 9.SINIF KİTABI

DERS DIŞI ETKİNLİK SAYFA 128 DIŞ KUVVETLER KAVRAM HARİTASI LİSE COĞRAFYA 9.SINIF KİTABI Aşağıdaki kavramları uygun yerlere yazarak kavram haritasını tamamlayınız. Akarsu, dalgalar, rüzgârlar, barkan, kumullar, kaynak, falez, debi, rejim, rejimi düzensizdir, kanyon vadi, dolin, yatık yamaçlı vadi, akarsu yatağı, vadi, karstik şekiller, çentik vadi, boğaz vadi, sarkıt, dikit, polye, uvala.