Ana içeriğe atla

ETKİNLİK SAYFA 56 LİSE COĞRAFYA 11.SINIF KİTABI

ETKİNLİK SAYFA 56 LİSE COĞRAFYA 11.SINIF KİTABI
ETKİNLİK sayfa 56 1
Beşerî unsurlar ekonomik faaliyetler üzerinde etkili olur. Bu unsurlar kendi içlerinde de etkileşim hâlindedir. Aşağıda bu unsurların karşılıklı etkileşimini anlatan örnek bir metin oluşturulmuştur. Yaşadığım yerde genel olarak tarım ve hayvancılık etkinlikleri yaygındır.
*Aileler ilk önceleri ihtiyaçlarını karşılamak için üretim yapardı.
*İhtiyaç fazlası ürünleri başka pazarlara göndermek için yeni yollar yapıldı.
*Tarım ürünlerinden elde edilen gelirin bir kısmı bu sektörün ihtiyacı olan modern araç gereçlerin alınmasında kullanıldı.
*Ticari tarım faaliyetlerinin başlaması, tarıma dayalı sanayi kollarının gelişmesini sağladı.
*Çeşitli ürünler sistematik ve modern yöntemlerle üretildi, kalabalık nüfus kitlelerinin beslenmesi sağlandı ve buna bağlı olarak da tüketim arttı.
*Tarımsal işletmeler büyüdü, üretimde daha fazla artış sağlandı. Ticari ürünler önem kazandı. Bu olaylar ulaşım ve tüketimi etkiledi.
*Üretilen ürünlerin ulaştırılmasında taşıyıcı araçlar gelişti ve türlü ihtiyaçları karşılamak için bu araçlar modern bir şekilde donatıldı.
*Ürünlerin bu şekilde taşınması, üretim alanları ile tüketim alanları arasındaki ilişkilere değişik boyutlar kazandırdı.
*Gıda ve giyim maddeleri üretimi yakın şehirdeki insanların ihtiyaçlarını giderdi ve pazar alanı oluştu.
*Üreticiden ham maddeyi alan sanayici, ürünü mamul hâle getirerek toptancıya sattı. O da ürünü perakendeciye, perakendeci de tüketiciye ulaştırdı.
Siz de aşağıdaki cümlelerden faydalanarak örnekteki gibi metinler oluşturunuz.
 Yaşadığım yer önemli yollar üzerinde bulunmaktadır. Önemli yollar üzerinde bulunması nedeniyle hammadde kolayca temin edilebilmekte ve üretilen ürün pazara kolayca ulaştırılabilmektedir. Bunu gören gerekli sermayeye sahip girişimciler yaşadığım yere fabrikalar kurmuşlardır. Yaşadığım yerde sanayi faaliyetleri yoğun bir şekilde yapılmaktadır. Sanayi faaliyetlerinin artmasıyla birlikte yaşadığım yere doğru yoğun bir göç hareketi yaşanmıştır ve yaşanmaya devam etmektedir. Bu şekilde sanayi tesislerinin ihtiyacı olan işgücü ihtiyacı karşılanmaktadır ve aynı zamanda nüfus hızlı bir şekilde artmaktadır.  Nüfus ve özellikleri üretim dağıtım ve tüketim faaliyetlerinde etkilidir.  Sanayinin gelişmesi ile birlikte diğer ekonomik faaliyetlerde yaşadığım yerde gelişme göstermiştir. Ulaşım, pazarlama, inşaat, reklamcılık, bankacılık vb alanlarda faaliyet gösteren kuruluşlar da sanayinin gelişimi ve nüfusun artmasına paralel olarak artmıştır. Yaşadığım yer milyonlarca insanın faaliyetlerini sürdürdüğü bir özellik taşımaktadır.
ETKİNLİK sayfa 56 2
1.Teknolojik gelişme, reklam, sanayi, nüfus, ulaşım,
Sanayi faaliyetleri hızlı gelişimini temel olarak teknolojik gelişmelerden almaktadır. Teknolojik gelişmeler sanayide kullanılmakta ve bunun sonucu yeni ürünler ortaya çıkmaktadır. Ortaya çıkan yeni ürünlerin tanıtımı reklamlarla yapılmaktadır. İnsanların tüketim gücü reklamcılığın gıdasıdır. Bir üründen ya da hizmetten faydalanmayı teşvik eden önemli bir faktördür.  Sanayinin geliştiği yerlerde nüfus yoğunlu fazladır. Aynı zamanda bu alanlar da ulaşım faaliyetleri de gelişmiştir.
2.Sermaye birikimi, modern pazarlama, iletişim, ulaşım.
Bir ülkede sermaye birikiminin fazla olası o ülkenin üretim gücünün yüksek olması demektir. Sermaye, sanayi tesislerinin yapımında gerekli olan araç ve gereçlerin alınmasından, çalışanların ücretlerinin ödenmesine kadar birçok alanda en gerekli şarttır. Fabrikalar kurulup üretime geçtikten sonra önemli bir faktör olarak modern pazarlama yöntemleri ön plana çıkar.  Modern pazarlamanın odağında tüketici vardır. Artan iletişim ve ulaşım olanaklarıyla tercih imkânı genişleyen tüketiciler daha seçici olmaktadırlar.
Verilen kavramları kullanarak siz de örnekteki gibi anlamlı bir metin oluşturunuz.
Örnek Çalışma
Ulaşım, sermaye birikimi, tarımsal faaliyet, tanıtım, yerleşme özellikleri
Üretim, tüketim ve dağıtımda etkili olan beşerî faaliyetlerden biri de tarımsal faaliyetlerdir.
Sermaye birikiminin artmasıyla birlikte tarımsal faaliyetlere yatırım artmış ve tarım ürünleri çeşitlenmiştir. Tarımdan elde edilen ürünler tüketiciye modern ulaşım yollarıyla ulaştırılmaya çalışılmıştır. Yerleşmelerin büyük ve nüfusunun fazla olması ürünlere olan talebi artırmıştır. Ürün pazarlanmasında yapılan tanıtım faaliyetleri de tüketici üzerinde etkili olmuştur.
ETKİNLİK sayfa 56 3
Yan tarafta üretim, tüketim ve dağıtım faaliyetlerine etki eden beşerî olaylar ve özellikleri harfler konularak verilmiştir. Bu harfleri örnekteki gibi venn şemasında uygun yerlere yerleştiriniz.
a. Soğuk hava depolarının yapılması ÜRETİM-DAĞITIM
b. İletişim hizmetlerinin gelişmesi ÜRETİM-DAĞITIM-TÜKETİM
c. Yeni ulaşım yollarının yapılması ve ulaşımın çeşitlenmesi ÜRETİM-DAĞITIM-TÜKETİM
d. Sanayi tesislerinin faaliyete geçmesi ÜRETİM-DAĞITIM-TÜKETİM
e. Modern pazarlama yöntemlerinin kullanılması TÜKETİM
f. Nitelikli iş gücünün sağlanması ÜRETİM-DAĞITIM
g. Tanıtıcı reklam filmlerinin yapılması TÜKETİM
h. Nüfusun artması TÜKETİM-ÜRETİM-DAĞITIM

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

DERS DIŞI ETKİNLİK SAYFA 128 DIŞ KUVVETLER KAVRAM HARİTASI LİSE COĞRAFYA 9.SINIF KİTABI

DERS DIŞI ETKİNLİK SAYFA 128 DIŞ KUVVETLER KAVRAM HARİTASI LİSE COĞRAFYA 9.SINIF KİTABI Aşağıdaki kavramları uygun yerlere yazarak kavram haritasını tamamlayınız. Akarsu, dalgalar, rüzgârlar, barkan, kumullar, kaynak, falez, debi, rejim, rejimi düzensizdir, kanyon vadi, dolin, yatık yamaçlı vadi, akarsu yatağı, vadi, karstik şekiller, çentik vadi, boğaz vadi, sarkıt, dikit, polye, uvala.

ETKİNLİK SAYFA 123 LİSE COĞRAFYA 9.SINIF KİTABI

ETKİNLİK SAYFA 123 LİSE COĞRAFYA 9.SINIF KİTABI Sıcaklığın düşük olduğu bölgelerde yağan karlar donarak birikir. Bu karlara toktağan kar (kalıcı kar) denir. Toktağan karın başladığı yüksekliğe toktağan kar sınırı adı verilir. Yandaki şekilde toktağan kar sınırının Ekvator’dan kutuplara doğru değişimi görülmektedir. Buna göre toktağan kar sınırı Ekvator’dan kutuplara doğru nasıl bir değişim göstermektedir? Bu değişimin sebepleri nelerdir? Daimi kar sınırının yükseltisi Ekvatordan kutuplara doğru azalır. Ekvatorda 5500 m olan sınır,  Sınır kutuplarda ve kutplara yakın alanlarda enleme bağlı olarak sıcaklığın azalmasında dolayı deniz seviyesine “0 metreye” yakındır. Bu sınır Enlem ve iklim özelliklerine bağlı olarak değişir. Ekvatordan kutuplara doğru sıcaklığın azalması sonucu daimi kar sınırı aşağı doğru inmektedir.

Türkiye’nin Dağları ETKİNLİK SAYFA 158 LİSE COĞRAFYA 9.SINIF KİTABI

Türkiye’nin Dağları ETKİNLİK SAYFA 158 LİSE COĞRAFYA 9.SINIF KİTABI Tabloda yer alan dağları Türkiye fiziki haritasından yararlanarak aşağıdaki haritaya yerleştiriniz. Kuzey Anadolu Dağları Yıldız Bolu Ilgaz Küre Köroğlu Canik Giresun Rize Kaçkar Yalnızçam Mescit Çimen Kop Güney Anadolu Dağları Akdağlar Bey Dağları Geyik Bolkar Aladağlar Tahtalı Binboğa Nur Karacadağ Doğu Anadolu Dağları Mercan Karasu-Aras Şerafettin İhtiyarşahap Nemrut Süphan Tendürek Ağrı Batı Anadolu Dağları Koru Işıklar Uludağ Murat Kaz Madra Yunt Aydın Menteşe İç Anadolu Dağları Sündiken Emir Sultan Hınzır Tecer Elmadağ Karadağ Karacadağ Hasandağ Melendiz Erciyes Dağı