Ana içeriğe atla

ETKİNLİK SAYFA 201 LİSE COĞRAFYA 11.SINIF KİTABI

ETKİNLİK SAYFA 201 LİSE COĞRAFYA 11.SINIF KİTABI
1.Kobe örneğinden hareketle kıyı alanlarının doldurularak kullanılmasının fayda ve zararlarını çevresel bakış açısı ile sınıfta tartışınız.
Önemli miktarda arazi kazanılır.Bu araziler yerleşme,ulaşım ve ekonomik faaliyetler için kullanılır.Çevre de ve özellikle deniz yaşamına geri dönülemeyecek zararlar verir.Zengin balık alanları ya da ekolojik bakımdan değerli bataklıklar ortadan kalkar.


2.Kobe'nin şehirsel gelişimi ile kıyı alanlarının kullanımı arasındaki ilişkiyi aşağıdaki resimlerden faydalanarak tartışınız.
Nüfusun büyük bir kısmı güneyde Kobe Körfezi ile kuzeyde Rokko Dağları arasında yaklaşık 2-4 km genişliğinde ve 30 km uzunluğundaki dar bir kıyı şeridi üzerinde yaşamaktadır. Bu durum, denizden arazi kazanmayla ilgili olan "Dağdan Denize" projesinin uygulanmasını zorunlu kılmıştır . Proje, 1960 yılında şehrin hemen kıyısındaki küçük alanların doldurulmasıyla başlamıştır. Kazanılan arazinin tümü sanayi ve liman faaliyetlerine ayrılmıştır.1980 yılında ise kıyıdan biraz açıkta bir ada oluşturmak amacıyla daha büyük bir proje uygulanmaya başlandı. Şehrin gerisinde yer alan Rokko Dağlarından çıkarılan taş ve toprak kıyıya taşınarak gemiye yüklenmiş ve yaratılması düşünülen arazi, deniz seviyesinde belirinceye kadar Kobe Körfezi'nin sularına boşaltılmıştır. Günümüzde bu adaya ek olarak Rokko Adası ve Kobe Körfezi'nin güneyinde uluslararası uçuşlar için yeni bir havalimanı inşa edilmiştir. Yeni oluşan sahalarda 20 bin kişiyi barındırabilecek dükkân, park, okul vb. olanaklara sahip yüksek binalar yer almaktadır. Projenin bir diğer etkisi de Rokko Dağlarında taş ve toprak çıkarımı sonucu düzleştirilmiş alanlarda "Suma Yeni Şehri" adıyla çok büyük yeni bir şehirsel mekân oluşturulmasıdır.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

DERS DIŞI ETKİNLİK SAYFA 128 DIŞ KUVVETLER KAVRAM HARİTASI LİSE COĞRAFYA 9.SINIF KİTABI

DERS DIŞI ETKİNLİK SAYFA 128 DIŞ KUVVETLER KAVRAM HARİTASI LİSE COĞRAFYA 9.SINIF KİTABI Aşağıdaki kavramları uygun yerlere yazarak kavram haritasını tamamlayınız. Akarsu, dalgalar, rüzgârlar, barkan, kumullar, kaynak, falez, debi, rejim, rejimi düzensizdir, kanyon vadi, dolin, yatık yamaçlı vadi, akarsu yatağı, vadi, karstik şekiller, çentik vadi, boğaz vadi, sarkıt, dikit, polye, uvala.

ETKİNLİK SAYFA 123 LİSE COĞRAFYA 9.SINIF KİTABI

ETKİNLİK SAYFA 123 LİSE COĞRAFYA 9.SINIF KİTABI Sıcaklığın düşük olduğu bölgelerde yağan karlar donarak birikir. Bu karlara toktağan kar (kalıcı kar) denir. Toktağan karın başladığı yüksekliğe toktağan kar sınırı adı verilir. Yandaki şekilde toktağan kar sınırının Ekvator’dan kutuplara doğru değişimi görülmektedir. Buna göre toktağan kar sınırı Ekvator’dan kutuplara doğru nasıl bir değişim göstermektedir? Bu değişimin sebepleri nelerdir? Daimi kar sınırının yükseltisi Ekvatordan kutuplara doğru azalır. Ekvatorda 5500 m olan sınır,  Sınır kutuplarda ve kutplara yakın alanlarda enleme bağlı olarak sıcaklığın azalmasında dolayı deniz seviyesine “0 metreye” yakındır. Bu sınır Enlem ve iklim özelliklerine bağlı olarak değişir. Ekvatordan kutuplara doğru sıcaklığın azalması sonucu daimi kar sınırı aşağı doğru inmektedir.

Türkiye’nin Dağları ETKİNLİK SAYFA 158 LİSE COĞRAFYA 9.SINIF KİTABI

Türkiye’nin Dağları ETKİNLİK SAYFA 158 LİSE COĞRAFYA 9.SINIF KİTABI Tabloda yer alan dağları Türkiye fiziki haritasından yararlanarak aşağıdaki haritaya yerleştiriniz. Kuzey Anadolu Dağları Yıldız Bolu Ilgaz Küre Köroğlu Canik Giresun Rize Kaçkar Yalnızçam Mescit Çimen Kop Güney Anadolu Dağları Akdağlar Bey Dağları Geyik Bolkar Aladağlar Tahtalı Binboğa Nur Karacadağ Doğu Anadolu Dağları Mercan Karasu-Aras Şerafettin İhtiyarşahap Nemrut Süphan Tendürek Ağrı Batı Anadolu Dağları Koru Işıklar Uludağ Murat Kaz Madra Yunt Aydın Menteşe İç Anadolu Dağları Sündiken Emir Sultan Hınzır Tecer Elmadağ Karadağ Karacadağ Hasandağ Melendiz Erciyes Dağı