Ana içeriğe atla

Etkinlik SAYFA 176 Göç Nedenleri Göçün Sonuçları Göçü Önlemek İçin Alınabilecek Önlemler LİSE COĞRAFYA 10.SINIF KİTABI

Etkinlik SAYFA 176 Göç Nedenleri Göçün Sonuçları Göçü Önlemek İçin Alınabilecek Önlemler LİSE COĞRAFYA 10.SINIF KİTABI

Aşağıdaki örnekleri değerlendirerek göçün olumlu ve olumsuz sonuçlarını söyleyiniz.

Göç Nedenleri
Hızlı nüfus artışı
Miras yoluyla tarım topraklarının parçalanması
Tarımda makineleşme nedeniyle işsizliğin oluşması
Yüzey şekilleri nedeniyle tarım topraklarının küçük ve parçalı olması
Tarımsal üretimdeki verim düşüklüğü
İş imkânlarının kısıtlı olması
Eğitim, sağlık ve sosyal hizmetlerden yararlanma isteği

Göçün Sonuçları
Nüfus dağılışında dengesizlik
Çarpık kentleşme,
çevre kirliliği,
belediye hizmetlerinde aksama
Şehirlerde işsizlik
Eğitim ve sağlık olanaklarında aksama
Şehir yaşamına uyum zorluğu

GÖÇ ALAN YERLERDE ;
NÜFUS ARTAR.
HANE SAYSI ARTAR.
GECEKONDULAŞMA VE ÇARPIK KENTLEŞME ORTAYA ÇIKAR.
YEŞİL ALANLAR YOK OLUR VE BETONLAŞMA ARTAR.
ZAMANLAR ŞEHRİN BÜYÜMESİYLE DAHA ÖNCEDEN ŞEHRİN İÇİNDE OLMAYAN YERLER (FABRİKALAR) ŞEHRİN İÇİNDE KALIR.
ÇEVRE KİRLİLİĞİ ARTAR.
TRAFİK SIKIŞIKLIĞI ORTAYA ÇIKAR.
ALT YAPI ( YOL,SU,KANALİZASYON) İNSANLARA YETMEZ HALE GELİR.
EĞİTİM VE SAĞLIK GİBİ HİZMETLER İNSANLARA YETMEZ HALE GELİR.
SOSYAL SORUNLAR (SOKAK ÇOCUKLARI, SUÇ ORANLARINDA ARTIŞ) ORTAYA ÇIKAR.
KÜLTÜREL ÇEŞİTLİLİK ARTAR.
İŞ ALANLARI ARTAR VE ÇEŞİTLENİR.
OKUMA-YAZMA ORANI VE EĞİTİM DÜZEYİ YÜKSELİR.
ŞEHİRLERDE YETİŞKİN VE ERKEK NÜFUS ORANI ARTAR.

GÖÇ VEREN YERLERDE;
NÜFUS AZALIR.
HANE SAYISI AZALIR.
OKUL VE SAĞLIK OCAĞI KAPANIR.
ÇEVRE DAHA BAKIMSIZ HALE GELİR.
TARIMSAL ÜRETİM AZALIR.
GÖÇ VEREN YERLERDE ERKEK VE YETİŞKİN NÜFUS ORANI AZALIR.

Göçü Önlemek İçin Alınabilecek Önlemler
Modern tarım yöntemleri yaygınlaştırılmalı. Besi ve ahır hayvancılığı geliştirilmeli.
Tarıma dayalı sanayi kolları, kırsal alanlara kaydırılmalı.
Kırsal alanlarda eğitim, sağlık, yol, su, elektrik gibi hizmetler yaygınlaştırılmalı.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

NEMİN YAĞIŞA DÖNÜŞÜMÜ

NEMİN YAĞIŞA DÖNÜŞÜMÜ KONUYA BAŞLARKEN SAYFA 75 LİSE COĞRAFYA 9.SINIF KİTABI 1.Her ortamda bulunan nem oranı aynı mıdır? Nemin fazla veya az olması ne gibi sonuçlar doğurur? 2.Yaşanılan ortamda ideal nem oranının ne kadar olduğunu araştırıp bu konuda sınıfa bilgi veriniz. Nem : Atmosfer içerisinde bulunan katı, sıvı ve gaz halindeki suyun tamamı atmosferdeki nemi oluşturur. Örneğin bulutlar küçük buz kristallerinden oluşur. Kendisine gelen bütün ışınları yansıttığı için beyaz görünür. En sıcak çöllerde bile bulunan nem kutuplarda da mevcuttur. Fakat miktarlarında önemli farklılıklar vardır. Atmosferdeki nem şu terimlerle ifade edilir: a.Mutlak Nem (var olan nem): 1 m³ havanın içinde o an var olan nem miktarının gram olarak ifadesidir. Nemin kaynağı; okyanuslar, denizler, göller, akarsular, kaynaklar, kar örtüsü, buzullar, nemli toprak ve canlılardır. Temmuz ayında Antalya, Ankara ve Van'da higrometre ile mutlak nem miktarını ölçtüğünüz taktirde hangisinde nem daha fazla olur?

PERFORMANS ÖDEVİ SAYFA 98 LİSE COĞRAFYA 10.SINIF KİTABI

PERFORMANS ÖDEVİ SAYFA 98 LİSE COĞRAFYA 10.SINIF KİTABI *Kervansaray nedir? Hangi amaçla kullanılmıştır? Ülkemizde nerelerde kervansaraylar vardır? Araştırınız. Kervansaray: İşlek ticaret yollan üzerinde, kervanların konaklamaları ve her türlü ihtiyaçlarını karşılamaları amacıyla yapılmış büyük hanlardır. Devlet veya hayırsever kişiler tarafından kurulan bu muhkem binalarda kervan ihtiyaçları ücretsiz karşılanırdı. Bunlar, bir şehir içinde olurlarsa, han adını alırdı. Antalya ve Alanya'dan (Alaiyye) başlayıp Isparta, Konya, Aksaray, Kayseri, Sivas, Erzincan ve Erzurum gibi büyük merkezlerden geçerek İran ve Türkistan'a ulaşan doğu-batı istikametindeki yol üzerinde; Konya-Akşehir istikametinden İstanbul'a ve Batı Anadolu vadilerine ulaşan yol üzerinde; Konya, Ankara, Çankırı, Kastamonu, Durağan, Sinop istikametindeki ve Sivas, Tokat, Amasya, Merzifon, Samsun hattıyla Sinop'a ulaşan güney-kuzey ve Elbistan, Malatya, Diyarbakır üzerinden Irak'a giden yollar üzeri

DERS DIŞI ETKİNLİK SAYFA 128 DIŞ KUVVETLER KAVRAM HARİTASI LİSE COĞRAFYA 9.SINIF KİTABI

DERS DIŞI ETKİNLİK SAYFA 128 DIŞ KUVVETLER KAVRAM HARİTASI LİSE COĞRAFYA 9.SINIF KİTABI Aşağıdaki kavramları uygun yerlere yazarak kavram haritasını tamamlayınız. Akarsu, dalgalar, rüzgârlar, barkan, kumullar, kaynak, falez, debi, rejim, rejimi düzensizdir, kanyon vadi, dolin, yatık yamaçlı vadi, akarsu yatağı, vadi, karstik şekiller, çentik vadi, boğaz vadi, sarkıt, dikit, polye, uvala.