Etkinlik SAYFA 165 LİSE COĞRAFYA 10.SINIF KİTABI
Yandaki grafikte Türkiye’nin 1927 ile 2000 yıllarına ait nüfusunun cinsiyetlere göre okuryazarlık oranları verilmiştir.
Buna göre;
*1927 ve 2000 yıllarında cinsiyetlere göre okuryazarlık oranını karşılaştırınız.
1927 de okuma - yazma oranı düşük olduğu gibi, okuma- yazma bilenler arasında kadınların oranı erkeklerden azdır.
*Türkiye’nin 1927-2000 yıllarında kadın ve erkek nüfusu arasındaki okuma ve yazma artış oranını karşılaştırınız.
2000 yılına gelindiğinde okuma yazma bilenlerin oranı kadınlarda % 80 erkeklerde % 95'tir.
*Ülkemizde okuma yazma oranı kadınlarda neden düşüktür? Bu oranın yükseltilmesi için neler yapılabilir?
Kırsal kesimde kadınlarımız ailelerin yeterince bilinçli olmaması nedeniyle okullara gönderilmemektedir.
Bu oranın yükseltilmesi için okuma yazma bilmeyenler için kurslar açılmalı ve zorunlu 8 yıllık eğitim sıkı bir şekilde uygulanmalıdır.
Yandaki grafikte Türkiye’nin 1927 ile 2000 yıllarına ait nüfusunun cinsiyetlere göre okuryazarlık oranları verilmiştir.
Buna göre;
*1927 ve 2000 yıllarında cinsiyetlere göre okuryazarlık oranını karşılaştırınız.
1927 de okuma - yazma oranı düşük olduğu gibi, okuma- yazma bilenler arasında kadınların oranı erkeklerden azdır.
*Türkiye’nin 1927-2000 yıllarında kadın ve erkek nüfusu arasındaki okuma ve yazma artış oranını karşılaştırınız.
2000 yılına gelindiğinde okuma yazma bilenlerin oranı kadınlarda % 80 erkeklerde % 95'tir.
*Ülkemizde okuma yazma oranı kadınlarda neden düşüktür? Bu oranın yükseltilmesi için neler yapılabilir?
Kırsal kesimde kadınlarımız ailelerin yeterince bilinçli olmaması nedeniyle okullara gönderilmemektedir.
Bu oranın yükseltilmesi için okuma yazma bilmeyenler için kurslar açılmalı ve zorunlu 8 yıllık eğitim sıkı bir şekilde uygulanmalıdır.
Yorumlar
Yorum Gönder