Ana içeriğe atla

DERS DIŞI ETKİNLİK SAYFA 196 LİSE COĞRAFYA 11.SINIF KİTABI

DERS DIŞI ETKİNLİK SAYFA 196 LİSE COĞRAFYA 11.SINIF KİTABI

Ülkelerin gelişmişlik düzeyleri, sosyal ve kültürel yapılan hatta gelenek ve görenekleri ile alışkanlıkları da bu konuda etkin rol oynamaktadır. Doğal kaynakların kullanımında etkili olan faktörlerin kontrolünde bazı ülke ve bölgelerde potansiyeli çok zayıf olsa dahi doğal kaynaklardan azami şekilde faydalanılması için çalışmalar yapılmıştır. Japonya, Dubai, Hollanda gibi ülkelerde tarım toprakları sınırlı olduğu hâlde teknoloji kullanılarak bu kaynaklardan üst düzeyde yararlanma yoluna gidilmiştır. Bazı ülke ve bölgelerde ise yanlış yöntem ve yetersiz teknolojilerin kullanılması ile çok yüksek potansiyele sahip doğal kaynaklar kısa sürede tükenme seviyesine getirilmiştir. Ayrıca doğal kaynak kullanımındaki olumsuz uygulamalardan biri de insanın zaman zaman aşırı talebi ve kontrolsüz tüketimidir.


Yukarıdaki açıklamadan hareketle ülke ve bölge ölçeğinde doğal kaynak kullanımındaki farklı uygulamaların sebeplerini, olası sonuçlarını ve çözümüne yönelik yapılması gerekenleri tartışarak maddeler hâlinde özetleyiniz.
Doğal Kaynakların Kullanımında Farklılıkların Ortaya Çıkmasında Etkili olan Faktörler:
1.Ülkelerin gelişmişlik düzeyleri
2.Ülkelerin sosyal ve kültürel yapıları
3.Ülkelerin gelenek ve görenekleri ile alışkanlıkları
4.Doğal kaynağın verimliliği ve rezervi
Doğal Kaynakların Kullanımında Farklılıkların Olmasının Ortaya Çıkardığı Sonuçlar:
1.Bazı ülke ve bölgelerde potansiyeli çok zayıf olsa dahi doğal kaynaklardan azami şekilde faydalanılmaktadır. Japonya, Dubai, Hollanda gibi ülkelerde tarım toprakları sınırlı olduğu hâlde teknoloji kullanılarak topraklardan üst düzeyde yararlanma yoluna gidilmiştir.  Bazı ülke ve bölgelerde ise yanlış yöntem ve yetersiz teknolojilerin kullanılması ile çok yüksek potansiyele sahip doğal kaynaklar kısa sürede tükenme seviyesine getirilmiştir.
2.Doğal kaynak kullanımında aşırıya kaçılması,doğal kaynakların kullanılamaz hale gelmesi yada tükenmesine yol açmaktadır.
***Yukarıda ortaya çıkan olumsuz sonuçların önüne geçebilmek için doğal kaynakların kullanımında bilim ve teknolojiden yararlanılmalı, doğal kaynakların kullanımı planlı bir şekilde yapılmalı ve insana ve doğal çevreye etkileri iyi hesaplanarak ona göre hareket edilmelidir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

NEMİN YAĞIŞA DÖNÜŞÜMÜ

NEMİN YAĞIŞA DÖNÜŞÜMÜ KONUYA BAŞLARKEN SAYFA 75 LİSE COĞRAFYA 9.SINIF KİTABI 1.Her ortamda bulunan nem oranı aynı mıdır? Nemin fazla veya az olması ne gibi sonuçlar doğurur? 2.Yaşanılan ortamda ideal nem oranının ne kadar olduğunu araştırıp bu konuda sınıfa bilgi veriniz. Nem : Atmosfer içerisinde bulunan katı, sıvı ve gaz halindeki suyun tamamı atmosferdeki nemi oluşturur. Örneğin bulutlar küçük buz kristallerinden oluşur. Kendisine gelen bütün ışınları yansıttığı için beyaz görünür. En sıcak çöllerde bile bulunan nem kutuplarda da mevcuttur. Fakat miktarlarında önemli farklılıklar vardır. Atmosferdeki nem şu terimlerle ifade edilir: a.Mutlak Nem (var olan nem): 1 m³ havanın içinde o an var olan nem miktarının gram olarak ifadesidir. Nemin kaynağı; okyanuslar, denizler, göller, akarsular, kaynaklar, kar örtüsü, buzullar, nemli toprak ve canlılardır. Temmuz ayında Antalya, Ankara ve Van'da higrometre ile mutlak nem miktarını ölçtüğünüz taktirde hangisinde nem daha fazla olur?

PERFORMANS ÖDEVİ SAYFA 98 LİSE COĞRAFYA 10.SINIF KİTABI

PERFORMANS ÖDEVİ SAYFA 98 LİSE COĞRAFYA 10.SINIF KİTABI *Kervansaray nedir? Hangi amaçla kullanılmıştır? Ülkemizde nerelerde kervansaraylar vardır? Araştırınız. Kervansaray: İşlek ticaret yollan üzerinde, kervanların konaklamaları ve her türlü ihtiyaçlarını karşılamaları amacıyla yapılmış büyük hanlardır. Devlet veya hayırsever kişiler tarafından kurulan bu muhkem binalarda kervan ihtiyaçları ücretsiz karşılanırdı. Bunlar, bir şehir içinde olurlarsa, han adını alırdı. Antalya ve Alanya'dan (Alaiyye) başlayıp Isparta, Konya, Aksaray, Kayseri, Sivas, Erzincan ve Erzurum gibi büyük merkezlerden geçerek İran ve Türkistan'a ulaşan doğu-batı istikametindeki yol üzerinde; Konya-Akşehir istikametinden İstanbul'a ve Batı Anadolu vadilerine ulaşan yol üzerinde; Konya, Ankara, Çankırı, Kastamonu, Durağan, Sinop istikametindeki ve Sivas, Tokat, Amasya, Merzifon, Samsun hattıyla Sinop'a ulaşan güney-kuzey ve Elbistan, Malatya, Diyarbakır üzerinden Irak'a giden yollar üzeri

DERS DIŞI ETKİNLİK SAYFA 128 DIŞ KUVVETLER KAVRAM HARİTASI LİSE COĞRAFYA 9.SINIF KİTABI

DERS DIŞI ETKİNLİK SAYFA 128 DIŞ KUVVETLER KAVRAM HARİTASI LİSE COĞRAFYA 9.SINIF KİTABI Aşağıdaki kavramları uygun yerlere yazarak kavram haritasını tamamlayınız. Akarsu, dalgalar, rüzgârlar, barkan, kumullar, kaynak, falez, debi, rejim, rejimi düzensizdir, kanyon vadi, dolin, yatık yamaçlı vadi, akarsu yatağı, vadi, karstik şekiller, çentik vadi, boğaz vadi, sarkıt, dikit, polye, uvala.