Ana içeriğe atla

DERS DIŞI ETKİNLİK SAYFA 144 LİSE COĞRAFYA 10.SINIF KİTABI

DERS DIŞI ETKİNLİK SAYFA 144 LİSE COĞRAFYA 10.SINIF KİTABI

*Sıcaklık ve kuraklık dağılışını gösteren haritalar ile nüfus yoğunluklarını gösteren haritayı karşılaştırınız.

SICAKLIK VE YAĞIŞ KOŞULLARININ UYGUN OLDUĞU ALANLAR YAŞAM,YERLEŞME VE EKONOMİK FAALİYETLER BAKIMINDAN UYGUNDUR.İKLİM KOŞULLARININ UYGUN OLDUĞU ALANLARDA GENEL OLARAK NÜFUS YOĞUNLUĞU FAZLADIR. SICAKLIĞI ÇOK YÜKSEK YA DA DÜŞÜK OLDUĞU ALANLAR İLE YAĞIŞIN AZ OLDUĞU ALANLARDA NÜFUS YOĞUNLUĞU AZDIR. ÜLKEMİZDE SICAKLIK VE YAĞIŞ KIYIDAN İÇ KESİMLERE GİDİLDİKÇE AZALIR. AYRICA SICAKLIK BATIDAN DOĞUYA DOĞRU GİDİLDİKÇE YÜKSELTİNİN ARTMASINA BAĞLI OLARAK AZALIR. ÜLKEMİZDE NÜFUSUN BÜYÜK ÇOĞUNLUĞU SICAKLIK VE YAĞIŞ DEĞERLERİNİN UYGUN OLDUĞU KIYI KESİMLERİNDE VE ÜLKEMİZİN BATISINDA TOPLANMIŞTIR. ÇOK SOĞUK YA DA KURAK OLAN YERLER İSE NÜFUSUN VE YERLEŞMENİN AZ OLDUĞU ALANLARDIR.
Ülkemizde sıcaklık ve yağış şartları uygun olmasına rağmen nüfusu az olan alanlarımız da vardır. Güney Ege kıyılarında yer alan Menteşe Yöresi, Teke ve Taşeli Yarım Adası, Torosların Bazı Kesimleri bu duruma iyi örneklerdendir. Yükseltinin ve eğimin fazla olması tarım alanlarını azaltmış, ulaşımı güçleştirmiştir. Buna bağlı olarak geçim kaynakları azalmış ve yerleşim alanları sınırlanmıştır.

*İklim faktörlerinin nüfus ve yerleşmenin dağılışı üzerinde nasıl bir etkiye sahip olduğunu araştırınız.

SICAKLIK VE YAĞIŞ KOŞULLARININ UYGUN OLDUĞU ALANLAR YAŞAM,YERLEŞME VE EKONOMİK FAALİYETLER BAKIMINDAN UYGUNDUR.İKLİM KOŞULLARININ UYGUN OLDUĞU ALANLARDA GENEL OLARAK NÜFUS YOĞUNLUĞU FAZLADIR. SICAKLIĞI ÇOK YÜKSEK YA DA DÜŞÜK OLDUĞU ALANLAR İLE YAĞIŞIN AZ OLDUĞU ALANLARDA NÜFUS YOĞUNLUĞU AZDIR. ÜLKEMİZDE SICAKLIK VE YAĞIŞ KIYIDAN İÇ KESİMLERE GİDİLDİKÇE AZALIR. AYRICA SICAKLIK BATIDAN DOĞUYA DOĞRU GİDİLDİKÇE YÜKSELTİNİN ARTMASINA BAĞLI OLARAK AZALIR. ÜLKEMİZDE NÜFUSUN BÜYÜK ÇOĞUNLUĞU SICAKLIK VE YAĞIŞ DEĞERLERİNİN UYGUN OLDUĞU KIYI KESİMLERİNDE VE ÜLKEMİZİN BATISINDA TOPLANMIŞTIR. ÇOK SOĞUK YA DA KURAK OLAN YERLER İSE NÜFUSUN VE YERLEŞMENİN AZ OLDUĞU ALANLARDIR.

Ülkemizde sıcaklık ve yağış şartları uygun olmasına rağmen nüfusu az olan alanlarımız da vardır. Güney Ege kıyılarında yer alan Menteşe Yöresi, Teke ve Taşeli Yarım Adası, Torosların Bazı Kesimleri bu duruma iyi örneklerdendir. Yükseltinin ve eğimin fazla olması tarım alanlarını azaltmış, ulaşımı güçleştirmiştir. Buna bağlı olarak geçim kaynakları azalmış ve yerleşim alanları sınırlanmıştır.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

NEMİN YAĞIŞA DÖNÜŞÜMÜ

NEMİN YAĞIŞA DÖNÜŞÜMÜ KONUYA BAŞLARKEN SAYFA 75 LİSE COĞRAFYA 9.SINIF KİTABI 1.Her ortamda bulunan nem oranı aynı mıdır? Nemin fazla veya az olması ne gibi sonuçlar doğurur? 2.Yaşanılan ortamda ideal nem oranının ne kadar olduğunu araştırıp bu konuda sınıfa bilgi veriniz. Nem : Atmosfer içerisinde bulunan katı, sıvı ve gaz halindeki suyun tamamı atmosferdeki nemi oluşturur. Örneğin bulutlar küçük buz kristallerinden oluşur. Kendisine gelen bütün ışınları yansıttığı için beyaz görünür. En sıcak çöllerde bile bulunan nem kutuplarda da mevcuttur. Fakat miktarlarında önemli farklılıklar vardır. Atmosferdeki nem şu terimlerle ifade edilir: a.Mutlak Nem (var olan nem): 1 m³ havanın içinde o an var olan nem miktarının gram olarak ifadesidir. Nemin kaynağı; okyanuslar, denizler, göller, akarsular, kaynaklar, kar örtüsü, buzullar, nemli toprak ve canlılardır. Temmuz ayında Antalya, Ankara ve Van'da higrometre ile mutlak nem miktarını ölçtüğünüz taktirde hangisinde nem daha fazla olur?

PERFORMANS ÖDEVİ SAYFA 98 LİSE COĞRAFYA 10.SINIF KİTABI

PERFORMANS ÖDEVİ SAYFA 98 LİSE COĞRAFYA 10.SINIF KİTABI *Kervansaray nedir? Hangi amaçla kullanılmıştır? Ülkemizde nerelerde kervansaraylar vardır? Araştırınız. Kervansaray: İşlek ticaret yollan üzerinde, kervanların konaklamaları ve her türlü ihtiyaçlarını karşılamaları amacıyla yapılmış büyük hanlardır. Devlet veya hayırsever kişiler tarafından kurulan bu muhkem binalarda kervan ihtiyaçları ücretsiz karşılanırdı. Bunlar, bir şehir içinde olurlarsa, han adını alırdı. Antalya ve Alanya'dan (Alaiyye) başlayıp Isparta, Konya, Aksaray, Kayseri, Sivas, Erzincan ve Erzurum gibi büyük merkezlerden geçerek İran ve Türkistan'a ulaşan doğu-batı istikametindeki yol üzerinde; Konya-Akşehir istikametinden İstanbul'a ve Batı Anadolu vadilerine ulaşan yol üzerinde; Konya, Ankara, Çankırı, Kastamonu, Durağan, Sinop istikametindeki ve Sivas, Tokat, Amasya, Merzifon, Samsun hattıyla Sinop'a ulaşan güney-kuzey ve Elbistan, Malatya, Diyarbakır üzerinden Irak'a giden yollar üzeri

DERS DIŞI ETKİNLİK SAYFA 128 DIŞ KUVVETLER KAVRAM HARİTASI LİSE COĞRAFYA 9.SINIF KİTABI

DERS DIŞI ETKİNLİK SAYFA 128 DIŞ KUVVETLER KAVRAM HARİTASI LİSE COĞRAFYA 9.SINIF KİTABI Aşağıdaki kavramları uygun yerlere yazarak kavram haritasını tamamlayınız. Akarsu, dalgalar, rüzgârlar, barkan, kumullar, kaynak, falez, debi, rejim, rejimi düzensizdir, kanyon vadi, dolin, yatık yamaçlı vadi, akarsu yatağı, vadi, karstik şekiller, çentik vadi, boğaz vadi, sarkıt, dikit, polye, uvala.